Cum să moderezi consumul de zahăr de Sărbători

Home / Articole / Cum să moderezi consumul de zahăr de Sărbători
Cum să moderezi consumul de zahăr de Sărbători


Atunci când intrăm în perioada premergătoare Sărbătorilor, tentațiile culinare diverse cresc, și aici ne referim mai ales la dulciuri și preparate pe bază de carne. Se pare că prăjiturele, plăcinte și dulciurile sunt peste tot în acest sezon în culturile care serbează Crăciunul și Sărbătorile de Iarnă. Dacă răsfățarea cu dulciuri și gustări face parte din farmecul vacanței de iarnă, este important atât pentru dantură cât și pentru sănătatea noastră în general să evităm excesele de mâncăruri și băuturi ce conțin mult zahăr.
Fii conștient de ceea ce ați pus pe farfurie!
Încearcă să oferi prioritate preparatelor sănătoase atunci când așezi mesele de sărbători și apoi pune câteva dulciuri într-un colț al mesei. Același sfat este valabil și pentru farfurie în care să pui mai întâi preparatele mai “light”.
Menține opțiunile sănătoase disponibile.
Fructele sau legumele proaspete ar trebui să fie la fel de accesibile ca și prăjiturile sau dulciurile în general. Adesea, ne concentrăm pe alimentele dulci, pur și simplu pentru că sunt foarte disponibile în timpul sărbătorilor. Țineți fructele, care și ele sunt dulci, cât mai la îndemână în această perioadă.
La petrecerile de sărbători, poți aduce gazdelor un desert sănătos în loc să adăugați la grămada multe dulciuri pe masă. Încercați căpșuni cu ciocolată neagră, plăcintă de dovleac, de mere sau tartă de fructe. Se impune de regulă și o plimbare prin frig după mese și înainte de desert.
Mergi pe jos chiar dacă e frig!
În mod normal, abia după aproximativ 20 de minute după ce mâncăm, creierul nostru începe să proceseze faptul că stomacul este plin. Dacă facem o plimbare după cină, până când ne întoarcem, vom realiza cât de plini suntem cu adevărat și vom mânca mai puțin desert. Ca un bonus pentru noi în această perioadă – mersul pe jos este responsabil de accelerarea metabolismului.
Chiar dacă te poți afla în vacanță iar de sărbători ne odihnim mai mult și mai renunțăm pentru câteva zile la unele obiceiuri de rutină, precum trezitul de dimineață sau pregătitul pentru a pleca la job, nu neglija nicidecum igiena orală. Chiar și în perioada Sărbătorilor, asigură-te că te speli pe dinți măcar de două ori pe zi.

Leave a Reply

Your email address will not be published.